Години наред на всички, които обичат планината, красивите гори и перфектните терени за извънпистово каране на ски и борд, любимото им място е района на седемте Рилски езера. Непокътната природа, перфектно поддържаната хижа и хора, които винаги те посрещат с усмивка...и тези невероятни склонове за каране и спомени, свързани с тях.

Това е, красивата "приказка" Рилски езера си отива. Хижата е дадена под аренда за 1500 лв. В същото време - от разстояние по нищо няма да разберете какви строителни работи кипят в района на Паничище, които вещаят само едно - ражда се нов, пореден мега, ултра, евро курорт. Така изглежда планината гледана от южните склонове на Витоша днес, 25-и юни 2005г:

А ето това изниква по пътя за Паничище и хижа Пионерска:





:(
Posted by alien_skier on 25 June, 2005 - 20:00.
Spec. pozdravi na emo za tazi tema ot men.Az sam mnogo natujez za6toto v poslednite
godini vijdam kak vsi4kata priroda se uni6tojava ot ma6tabni proekti i prepulneni ot hora kurorti.I ako se zamislim to ve4e po4ti ne ostana kude da se kara!!! :((((
:(
Posted by f2f on 25 June, 2005 - 20:12.
публикувах моя коментар в кафето, ще го пусна и тук:

Вчера по БиБиСи говориха за България и морските ни прелести. Сравняваха бурния ни растеж с този в Испания, където туристическата индустрия толкова бързо построила всичко по крайбрежието, че туристите се разбягали и сега всичките хотели се рушат празни... Споменаха и планината -- липсата на сняг, бурното и грозно строителство, краткия сезон и все повечето ентусиасти, които се настъпват един-друг по чукарите...

И тъжно, и грустно, и съклет...

Същото става и тук -- балончето с цените на къщите се раздува, всеки иска да строи и да развива близо до планината, където се правят най-много пари. Това означава голф игрища, а не терени за планински спортове. Пътеките, където преди е можело да се кара колело с часове без да се види друг човек сега минават през задния двор на богаташи, които представа си нямат какво е това дива природа. Хората като нас, които искат да избягат от тълпата и града отиват все по-навътре в планината и застъпват все-повече в терените на дивите животни, които биват застреляни веднага след като се опитат да се защитят.

Тенденцията няма да спре -- рано или късно всички места, които преди сте пазили като крепости на самотата и красотата ще се напълнят със същите тези хора, от които се опитвате да избягате. Остава въпроса дали планината облагородява и дали новодошлите няма да са със същото отношение към нея както ние самите... Ще разберем отговора по количеството чужд боклук, който събираме на връщане към колата
kakvo da napravim
Posted by mp2 on 26 June, 2005 - 08:32.
Въпросът е как можем да реагираме и каво можем реално да направим. Тя позицията ни е ясна, трябва обаче и да помислим можем ли да я изразим така, че да има смисъл. Защото иначе ще си мрънкаме тук и пак ще се съсипе едно кътче от България. Особено ако вземем та спечелим Олимп. игри...
еми помагайте й на планината ...
Posted by sunsande on 26 June, 2005 - 19:43.
Идея 1) Садете дървета - елементарно е - трябва само подходящ сезон, малка лопата и семена ... или малко повече сечива и малки дръвчета за разсад. Ако отделите 1/2 ден в година може да засадите над 100 места със семена или поне 20 малки дръвчета. Ако 100 души (съизмеримо с броя на екстремните скиори) правят това всяка година сметнете какво ще стане. Колко ви дава планината - вие бихте ли и дали 1/2 ден годишно?
(за сечива, семена и т.н. който иска да пише - аз мога да ви дам контакт на човек, който ми помага да правя това и осигурява всичко необходимо - за който го познава това е Сашко Мъглата)

Идея 2) 1 път годишно (по-добре повече) се откажете да си купувате карта на Банско - не поради липса на пари или желание, ами въпреки тях. Може да се организира поход с панти или просто пеша и да се огласи мероприятието като контра на безумието и истерията, които се случват там. Нека видят курортистите, че има "некви луди дето ходят пеша щот Юлен съсипват планината". Може и да не е толкова организирано ... достатъчно е да го направят повече хора.

=================================================================

Колкото до това за спечелването на Олимпийските игри - искрено се надявам да не се случи. Тогава на никой няма да му е до екология - ще се направят нови планове и ще се сече наново без никой да се интересува какво е сечено досега - щот големите пари ще идват ...

sunsande
$$$$$$$ + Vodka
Posted by Vlado on 26 June, 2005 - 22:04.
Сандера! :) Олимпиада тук - шанса е 2% по-скоро -2%, стига примерно тия дето гласуват да не са купени. Инфраструктурата ни е по-зле отколкото е била в големите световни столици от преди повече от половин век. Въпреки всички дадености! Кандидатурата ни е друга система - Батето Славков е заявил от 1 до 2 млн. долара за процедури по кандидатстването пред Царя - той е подписал и оттук насетне на никой не му дреме дали ще вземем олимпиадата, защото следват големите АМА МНОГО ЯКИ СОФРИ в стил "Батето", командировки, делегации, пак софри....представителни разходи /демек уиски и маркова водка/, представителни лимузини за БОК, петзвездни хотели и т.н........тука малко непредвидени шведски маси......тука за делегатите от Корея, Нигерия, Либия и т.н по едно кожухче за сувенир, тука средства за реклама минали през фирмата на баджанака..... Всичко това е с нашите пари - на данъкоплатците. С парите за 3-те кампании досега е могло да се направят толкова много други неща за парковете ни, за хижите ни и за местата където практикуваме спорт, че щяхме да се чувстваме много по-добре вместо да отиват зверски пари за изгубени каузи и лични джобове! Нямам нищо против олимпиадата - възхищавам и се, но замисъла ми е пределно ясен и нищо не може да ме убеди в "олимпийския дух" на инициаторите тя да бъде в София, сигурен съм че и те си казват "леле кво ше праим ако спечелим тука си е ..... .....а"!
3 промила
Posted by sunsande on 28 June, 2005 - 12:46.
Туй е верно.
Предполагам също е вярно, че ще спечелим олимпиадата, когато Батето изтрезнее. Това слава богу е малко вероятно :).

sunsande
Плаче ми се....
Posted by KARTA4 on 26 June, 2005 - 20:55.
Отива си още 1 любимо место......коментара е излишен.....
дръвчета да садим
Posted by mp2 on 27 June, 2005 - 08:55.
Санде, това е чудесно, но е "постфактум". На посадената фиданка ще й трябват 200-300 години, за да стане като тези дървета (ако някой не я бастиса преждевременно). Та за мен 2-те неща са си отделни. Саденето на фиданки на опожарени и ветровални терени е едно, друго е опазването на старата гора. Дай идея как по този въпрос да работим, ти си мислещ човек и нещо интересно може да ти хрумне.
Иначе за ходенето пеша -еми аз съм ОК,но трябва да имаме доста хора с подобно мислене. Пример: правим "мероприятие" (състезание, среща, каквото искаме) на отдалечен връх. Имахме такава идея, провали се по ред причини, аз лично още не съм се отказал. С други думи: заявяваме открито: "ето и друг начин да се карат ски". Ама трябва да се подкрепи от нас самите. Иначе като си ходим сами си ходим за себе си, но не заявяваме нищо... А с това, че няма да си купим 2-3 човека карти - ми кво? Аз тази година съм карал на Банско 3-4 пъти (един без лифтове) - на някой да му е направило впечатление? За сметка на това когато зовях хората да дойдат с панти на Яворов 1-2ма само откликнаха... Тъй че май още е малко рано да обявим "тотален бойкот" на лифтовете, нагласата не е такава...
Публикуваните снимки
Posted by ivorpetkov on 27 June, 2005 - 11:07.
Опа грешка
сегашно време
Posted by sunsande on 28 June, 2005 - 13:06.
Почитания, но няма тук "постфактум". Саденето си е садене и важно заради самият процес, склоновете на Витоша от Владая до Драгалевци са били голи пасища преди повече от 65 години - сега са чудни гори. Това е благодарение на част от хората живели тогава и тогавашното управление в лицето на цар Борис, който е организирал засаждането. През соц-а също е имало нелошо горско стопанство. И ти Момчи като човек от бранша знаеш по-добре, че поддържането на гората е процес, а не еднократен акт.
Това че нямаш успех в някое начинание не трябва да те отчайва. Човек трябва да е верен на себе си и не трябва да се предава - независимо от това дали на Банско имало 5000 човека, които не си дават или не искат да си дадат сметка за това, което се случва там.
В някои случаи трябва просто да мине време и самите хора да се променят. Не се сещам иначе как ще преодолееш ненаситната лакомия на толкова много народ. Ако това бяха 10 - 20 човека ок, но просто не са. Всеки който има малко пари или има откъде да ги вземе гледа да направи някакъв "мега, супер, от световна величина" курорт - ама излиза кал и свлачище за съжаление.
От обратната страна хората са по-малко, но не е да няма и с годините ще станат повече. Има хора като "За земята", като Сашко Маглата. По какъвто и начин да и помагаш на планината просто продължавай да го правиш - това ИМА значение.
Пък ако намеря вълшебната пръчка ще пиша :) !

sunsande
Оправяне на пътя.
Posted by ivorpetkov on 27 June, 2005 - 11:09.
Та това са строителните работи по пътя за Паничище и то на най-опасния участък. Какво лошо има в това да пътуваме по по-добър път?
Разбира се, че няма нищо лошо
Posted by emo_bager4eto on 27 June, 2005 - 11:40.
Разбира се, че няма нищо лошо в това да се пътува по безопасен път в планината. Тази отсечка наистина е на доста страшно място и е доста тясно. До тук добре. Но всичко си има първопричина, за която явно не знаеш. И тя е, че в този район се подготвя строителството на нов курорт, с изграждане на кабинкова въжена линия и нови писти в района. Проекта отдавна е в завършен вид и преди 1-2 месеца от еко сдружението За Земята ни бяха пратили мейл със запитване до община Сапарева баня по този въпрос. Търсих въпросният мейл, но не мога да го открия за да копирам написаното.
Надявам се да съм ти помогнал малко, за да добиеш представа, че въобще не става въпрос за едно обикновенно ремонтиране и разширяване на пътя. Те главните пътища в страната са надупчени като от бомбандировка и все нямат пари да попълнят дупките, камо ли да изграждат наново пътя. Препоръчвамда отидете на място за да добиете представа за мащаба на строителните работи, които по всичко личи, че ще глътнат огримни средства. Имаше и табела на инвеститора и тем подобна информация, но я пропуснах и не ми се връщаше да я снимам.

Айде наслука



ЗЕМЕКОПНА ВЕРИЖНА МАШИНА
OK
Posted by ivorpetkov on 27 June, 2005 - 16:23.
Съгласен.

От години си седят чарковете на някакво "съоръжение" на пистата над Пионерска - за лифт до Езерата, но си мислех, че никога няма да стане - чарковете сигурно са ръждясали. Явно работата вече е друга.
бях забравил
Posted by emo_bager4eto on 28 June, 2005 - 23:02.
бях забравил, ти ме подсети. Въпросните "чаркове" за лифт, които бяха стоварени над Пионерска, вече ги няма. Останали са само частта, която държи ролките, като са наредени една до друга, подготвени за монтиране.



ЗЕМЕКОПНА ВЕРИЖНА МАШИНА